Pages

Saturday, 14 April 2012

Masuk TV???? HeHeHe (Bahagian5)

Assalamualaikum!

Hehehe..macam cerita novel lah plak kan, siap ada bahagian lagi. Tapi usah risau sebab kalau cerita saya ni tak menarik, korang 'skip' sahaja...Tapi bagi saya ni adalah salah satu pengalaman luar biasa saya.

Dan Kembali Kepada Cerita Yang Asal:


Maka, tibalah giliran saya untuk menyampaikan fakta sejarah.Saya ni jenis 'menghafal' kalau nak bercakap di hadapan khalayak ramai ni.Kalau 'spontan' memang  merapu jak lah..hehe..Kemudian, saya mulakan pembentangan saya dengan pendahaluan dan bla,bla,bla,bla, seterusnya penutup.


Dan apabila sampai kat perkataan 'Terima Kasih', semua juri yang ada tengok saya semacam.Alahai,,,,,,,ni mesti kes tak faham apa yang saya katakan sebentar tadi.Ya lah, saya ni bukannya biasa guna bahasa melayu formal..Ish3x....Hehe..
Kemudian sorang juri tu tanya saya, sama ada saya minat dengan subjek sejarah ataupun tidak.Jadi, saya pun berterus teranglah yang saya ni memang minat sangat subjek ni sejak tingkatan 1. Pernah sekali tu saya teringin sangat jadi ahli arkeologi, tapi setelah berfikir semasak-masaknya, nak jadi jurutera lah pulak..hehe...
Kemudian, sorang lagi juri tu beri komen yang memang saya tak sangka-sangka..Nak tahu apa dia??
Tak payah lah beritahu, hehe..tapi yang penting komen tu memang sangat positif.Akhirnya lega,sebab dah buat yang terbaik untuk saringan ni.Cuma, ada 1 aktiviti lagi yang kami perlu buat...Mengulas gambar peristiwa bersejarah di hadapan kamera....Habis.....Hehehe....dah penat sangat ni...Hari pun nak malam dah.Tapi seperti yang saya katakan sebelum ini, alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai ke pangkal lengan...Chewah...

Setelah, habis aktiviti tersebut, maka kami dikumpulkan kembali.Penerbit tu berpuas hati dengan komitmen yang diberikan oleh peserta-peserta Sabah. HIDUP SABAH!!!!! (Semangat sikit)
Tapi, dorang buat kejutan.Nak tahu kejutannya....Treng Teng Teng


Haaa...terkejut tak???Saya lagi lah 'terkejut kucing'..hehe...Sebabnya,  nama peserta yang layak untuk terbang ke KL bagi sesi rakaman program ini tidak akan diumumkan pada hari tu juga...Mereka akan menghubungi sesiapa yang berjaya melalui telefon...Huh....hampa sikit sebab nak juga tahu siapa kah orang yang bertuah tu...Nak tahu kalau saya adalah di antara mereka???
Nanti kita sambung cerita, okay...Sebelum tu, saya nak kongsi gambar waktu ujibakat tersebut dijalankan...
Enjoy ^ ^












Salam..

2 comments:

shemasinbei said...

jeng3x ...

Fazirah Khan said...

HeHeHe....teng -Teng -Teng...

Post a Comment